Helpt je werkdruk verminderen met slimme tools voor personeelsgesprekken en zakelijk mindmappen

Wat je aan GRATIS hebt…. en wanneer je meer nodig hebt. – https://wp.me/p7LY0e-Hn

Ik las deze waardevolle post op www.fijnbedrijf.com en heb een selectie van de inhoud gemaakt. Het hele artikel met nog meer inzicht en tips vind je via de link hieronder.

Gratis Groeien Gaat Niet? hoe je omgaat met de overvloed aan gratis weggevers.

“Waarom zou je betalen voor wat je gratis vindt op internet?

Het wemelt er immers van de e-books, de online trainingen, de challenges en de hoe-doe-je-dat-video’s.

BEKENTENIS

Ik geef het eerlijk toe.
Een aantal jaren had ik enorme weerstand tegen betalende diensten en programma’s
Dus zocht ik alles informatie gratis.

Er waren de ‘situationele’ excuses:
– ik heb het geld niet
– ik ga nog wat wachten en sparen
– ik probeer eerst ‘gratis’ en daarna stap ik wel in een betalende cursus.

Er waren de pseudo-rationele excuses:
– het is vast het geld niet waard
– als er zoveel lawaai rond gemaakt wordt, dan is het vast een commerciële valstrik
– ik hoef toch niet te betalen voor wat ik al weet

Door die weerstand hield ik mezelf jarenlang tegen – maar dat had ik toen zelf niet door.
Ik zat nog teveel in de ‘gratis is goed’ modus.

GRATIS IS NOOIT VOLLEDIG

Laat ons een kat een kat noemen: een expert met een eigen bedrijf gaat nooit zijn volledige kennis in een gratis product gieten.
Het bedrijf moet immers ook draaien en omzet maken.
Logisch toch dat er voor een completere toegang tot de kennis van de expert moet betaald worden?
Als je iets gratis krijgt, ​betekent dat altijd dat het maar om een klein stukje gaat van wat die expert jou kan bieden.
Misschien is dat stukje net het ontbrekende puzzelstukje voor jou.

De kans is echter groot dat je misschien een paar basisstappen krijgt, of een paar waardevolle tips, maar dat het jouw probleem niet oplost.
Daarvoor heb je meestal een gestructureerd antwoord nodig, of persoonlijke begeleidingen of…
In elk geval: als je meer toegang wil tot de hulp van een expert, zal je ervoor moeten betalen.
Dat verwacht jij toch ook van jouw eigen klanten: dat ze jou betalen om hen te helpen?
Waarom zou jij dan het tegenovergestelde verwachten van andere experten?

IK GELOOFDE HET OOK NOOIT

Ooit was ik kampioen in het downloaden van gratis e-books, en meedoen aan gratis webinars.

Omdat ik zelf ervaren heb wat een verschil het maakte voor mijn bedrijf toen ik eindelijk wél betalende workshops, opleidingen en trainingen ging volgen, wilde ik dit graag met jou delen.
Heb ik daarvoor gewacht tot ik zelf een goeddraaiend bedrijf had?
Nee!
Op een bepaald moment heb ik gewoon de sprong gewaagd, gezorgd dat ik de centen bij elkaar kreeg (betalen in termijnen helpt!). Ik zag het als een investering in de toekomst van mij en mijn bedrijf.
Dat heeft gewerkt!”

MIJN EIGEN LEERMOMENT.

Ik dacht dat ik alles wel kon leren door alle webinars en tutorials te volgen.
Maar laten we eerlijk zijn…. kan jij leren tennissen door vaak naar Roger Federer op TV te kijken?

Word je eindelijk een single handicapper in golf door naar de Masters of The Open te kijken?

 

How technology is fueling the evolution of project management – https://wp.me/p7LY0e-GX

evolution of project management

Technology has changed our working lives considerably over the years. The same is true of project management methodologies and tools.

Throughout most of my working life I was one of the 98% of people using a PC and Windows, comforted in the knowledge that the remaining 2% were creative people who needed Macs to bring their work to life. When I started my career the only handheld device I possessed was a hairdryer but that was in the days when the thatch on my head justified such an investment. How things have changed! As the thatch diminished so did the dominance of one platform with smartphones and tablets changing the ground rules forever.

Like most people, I spend my time in the office in front of a bank of monitors powered by Windows, yet when I travel or are at home I check for email updates using my smartphone. After dinner, I may go into my study and do some research on my iMac and finally before I head to bed, I pick up my iPad to fire up some music and catch up with what is going on in the world.

Four devices, two platforms, one expectation – no matter where I am in the world, or whatever device I happen to be using, I expect to have access to any information and work I need, when I need it.

I know I am not alone in this – people access information for work and on a personal level from multiple devices and expect to be able to pick up from where they left off from one location to another. This expectation has changed the focus for most software developers from file-based or platform-specific applications to anytime, anywhere, any device architecture.

Project design and delivery

There is no doubt that the rapid pace of change in technology has had a massive impact on all areas of our working life. But for the purpose of this article, I want to focus on its impact on project delivery. During the last 25 years, I have witnessed significant changes in project management methodologies in parallel with the changing technologies. Traditionally, practitioners would follow very formal disciplines such as Prince 2 where everything is planned up front and to the nth degree, but we have also seen a rise in the adoption of the other extreme of Agile with little or no controls.

There are merits to both of these approaches, but we have to face reality. At times, the use of Prince 2 on some smaller projects was the equivalent of deploying a sledgehammer to crack a nut. Equally, I have witnessed poor deployment of Agile project management  methodologies resulting in lots of hot air and little in terms of product. The release date was galloping towards the horizon – until it was finally reined in.

However, through chaos, we live and learn. In my opinion, neither extreme works but choosing enough from both provides a real competitive advantage. No matter what methodology you use, getting input from the right people at the right time is essential, and without doubt adequate planning remains crucial for project success.

Personally, I see merit in identifying and in carrying out some high-level planning of the major deliverable (Epics) up front, but much prefer leaving the absolute detail of an Epic until a month in advance of scheduled work. This way, you have a better chance of making the correct decisions and choices relative to the needs of the overall project.

Likewise, I see the value of timelines and Gannt during the project planning stage, but less so during delivery where Kanban and visual Task Boards make it far easier for the teams to engage and keep on top of their work. The challenge, of course, is to find the correct blend of formal and Agile to suit the strengths and weaknesses of your own  organization.

No matter what approach you follow, it’s likely that some form of project or task management tool will be deployed. This is where the parallels of changing technology and changing methodology can be drawn.

Take for example, a delivery team based in multiple locations. Historically, to get input from everyone during the planning phase would mean bringing everyone together in one location to plan the project. Technology has eliminated that need. With anytime, any device access in real time, people can add their input to the planning phase of the project from anywhere in the world. That means that project kick-off meetings can happen quicker than they would have 20 years ago.

Another aspect that strikes me about the progress of project delivery tools is that many traditional tools don’t focus heavily on the project planning phase. These tools assume that people know what needs to be done and therefore, think technology only plays a role once people are organizing task lists. For me, the role of technology in project management is that the ideal tool should blend the planning phase with the project delivery phase, as well as provide visual insight into the health of a project from beginning to end.

With technology at our fingertips, project planning and delivery become easier. Planning is easier and quicker because there is no longer a need to have everyone involved physically in one location; during delivery, all team members and stakeholders can track progress and take action where necessary.

Conclusion

Technology has in many ways enhanced all aspects of our lives and has made a massive difference to the way we work and communicate. The ultimate result for anyone working on project delivery should be increased efficiency – with projects delivered on time, on budget and with all stakeholders engaged and fully aware of what is happening at each stage of project delivery.

No doubt the pace of change in both technology and projectand management  delivery will continue to evolve. I still find that pace of change exciting and enjoy being part of it – I’m not ready for my next hand-held device to be a cane just yet.

Donald Maciver is a founder of MindGenius Ltd. Prior to that, he founded Gael Ltd. and grew it to be a world leader in Quality, Safety and Risk Management solutions in Aviation, Rail, Healthcare, Life Sciences, Defence and Manufacturing industries. Gael was sold to a UK plc in 2015. Barvas, the latest product from MindGenius, focuses on simplifying project delivery by combining the functions of project planning and execution within a single software product.

Combineer je mapping proces met projectplanning en versnel je strategieplanning – https://wp.me/p7LY0e-GK

Strategie planning vereist een grondig begrio van de huidige omstandigheden voordat je de basis voor verbetering kunt leggen. Leer hoe Transcend, een duurzame bouwer, tijd bespaarde door hun hele business plan met Barvas te ontwiekkelen. 

Designed specifically for Senior Management and Project Delivery teams to:

1. Fully understand any challenge

2. Prioritise operational issues

3. Make planning easy

4. Keep delivery teams and management teams aligned

5. Make progress visible

6. Deliver great results

Terry Johnson, President of United Communications Network Incorporated based in Auburn, Maine (US) and Randall Marmet who lives in Tennessee, recently shared their experience of using Barvas.

Their pioneering organisation is in the process of developing a revolutionary approach to the construction of sustainable houses, utilising composites (fibre reinforced plastics, foam insulation, epoxy, etc.) to reduce the amount of energy required to heat and cool a house by more than 70%, while reducing the environmental impact and specifically the carbon foot print to about 1/10th of those built from standard materials. The initial prototype structure to demonstrate this technology is being developed in the form of a mobile high-tech 32ft model house, which will be deployed throughout the US to validate this technology.

 

Terry has been an avid user of our desktop product (MindGenius) for many years, and used it in multiple projects and businesses. Terry’s business partner, Randall, is new to the software. But with more than 1000 miles between them, our new product Barvas seemed to be the perfect choice to help them plan and manage their business remotely.

“Our whole business plan has been generated and completed using Barvas and it has made massive differences to the speed we have managed to work at”

Communication challenge

The formidable challenge of communicating developments and coordinating the extensive research and logistics of this project are being beautifully addressed by Barvas.  Efficiently navigating and documenting each of the different tasks is being supported through the use of a number of maps and folders that enable them to mutually contribute,  modify, and sometimes work together in real-time – a good example of this being their regular live brainstorming sessions. This creative mind mapping approach and online documentation functionality has enabled them to be highly productive across complex tasks from remote locations.

Business planning & task management

Terry commented “Barvas provides a complete solution for myself and Randall to collaborate instantaneously on the many aspects of building our business plan. We have been managing around 25 projects and involving our patent lawyers in the process. We are able to store and track all our relevant discussions and key documents and maintain a status of our project progress. Our whole business plan has been generated and completed using Barvas and it has made massive differences to the speed we have managed to work at.”

Randall also commented that, “The use of a mapping process within project planning was completely new to me – I had been surviving on spreadsheets for years. I can honestly say Barvas is the best bit of software I have ever used. Barvas allows me to capture concepts and ideas at the speed by brain creates them and the ability to filter, move and review by ideas is perfect”.

 

Nieuw boek: (In het Duits) MindManager 2017: – https://wp.me/p7LY0e-Gs

Mindmapping | Visualisierung | Selbstmanagement (mit Anwendungen)

Onze Oostenrijkse collega trainer Andreas Lercher heeft zijn nieuwe boek voor jullie af. Het gaat uit van versie MindManager 2017 for Windows en dat maakt het net weer wat actueler dan ons eigen boek 😉

Lern- und Handbuch für die effiziente und rasche MindManager-Anwendung

Einfache Visualisierung komplexer Ideen und Informationen durch flexible Mindmaps und Diagramme

Mit einem durchgängigen Praxisbeispiel sowie Übungen

Mit MindManager 2017 können Sie komplexe Sachverhalte einfach strukturieren und darstellen.

Selbstmanagement, Brainstorming, Meeting-Management, Projektplanung oder Aufgabenverteilung: Sie lernen, Ihre Ideen und Informationen optimal mithilfe von Mindmanager zu visualisieren und mit anderen zu teilen. Andreas Lercher zeigt Ihnen die verschiedenen Phasen der Entstehung einer Mindmap und erklärt, wie eine solche Mindmap mit MindManager erstellt wird sowie Struktur und Kategorien erhält.

Außerdem demonstriert der Autor, wie Sie die in MindManager dargestellten Informationen in andere Apps wie z.B. die von Microsoft Office oder Apple exportieren können. So werden Sie in die Lage versetzt, eigene Wissenslandkarten oder auch wirkungsvolle Infografiken zu erstellen und zu nutzen.

 

Je kunt dit gewoon bestellen bij Amazon.com

 

Vanaf nu is Service Pack 2 voor MindManager 2017 online.

Goed nieuws voor MindManager 2017 gebruikers.

Mindjet heeft servicepack 2 getest en vanaf nu is het voor jullie beschikbaar

De slimste manier is als je MindManager 2017 opent en dan onder de HELP tab klikt op Chck for Updates. Dan wijst het zich vanzelf.

MindManager for Windows Release Notes: Version 17.2.208
© 2017
April 10, 2017
WHAT’S NEW IN MINDMANAGER 2017 VERSION 2017.2.208
Mindjet Cloud Storage beta has ended. Mindjet Cloud Storage has been removed from Places.
MindManager HTML5 Export enhancements:
  • Easier method for finding content with the new Search
  • Print and share content with others
  • Save time working with maps due to the amazing performance improvements for larger maps to open, pan and work with branches (open
  • /close)
  • Map Parity with topics now displaying spreadsheets, excel ranges, topic charts & task effort and retaining the open / close state of branches when you export or saved your MMAP file.

Je vindt nog meer verbeteringen (ook voor MindManager Enterprise) opgesomd in de release notes

Service Pack 2 for MindManager 2017 online.
Release Notes Englisch via https://www.mindjet.com/latest-release-notes-enterprise-windows-english

Handig: Maak Subtopics automatisch aan met Data van andere Apps – http://wp.me/p7LY0e-G4

Voor jullie gevonden op het ZAPIER blog

All great plans start with an idea. With the newest update to the MindManager Zapier integration, your team can start bringing that idea to life faster than ever. Now you can use Zaps to automatically create subtopics in MindManager using data from your other apps. That way, your plan of action is centralized no matter where your ideas originate.

What’s New with MindManager

New Action

  • New Subtopic: Add a subtopic to your MindManager desktop application.

How to Automate MindManager with Zapier

  1. Make sure you have a Zapier account and a MindManager account
  2. Try some pre-made MindManager integrations and learn more about how MindManager works with Zapier
  3. Check out our MindManager help documentation for details on connecting your account and setting up your first Zap
  4. Or login to build a custom workflow with MindManager and Zapier

MAP 3 versie voor MindManager van Olympic-Ltd – http://wp.me/p7LY0e-FZ

Olympic Limited heeft haar succesvolle MindManager Add-in weer uitgebreid.

This new release includes improved code, UI improvements along with Dual Ribbon Menu support, a new Favorite Command feature and two new functions, MyMapsPlus & YouTube Video Topics.

MyMapsPlus, released earlier this year as a stand-alone add-in for MindManager, has now been fully integrated into MAP 3 providing a fully functional Windows Explorer capability within a MindManager Taskpane.

It offers unparalleled access to system files when working with your Maps and makes Drag ‘n’ Drop a breeze. It also enables quick access to local cloud storage solutions, such as Dropbox, Box, Google Drive and MS OneDrive, using shortcut icons.

You can also tag frequently used folders as favorites and access them quickly from the MyMapsPlus interface.

Lees NU Alle Details Van MindMapsPlus. 

YouTube Video Topics enable you to add YouTube video data to a Topic and have the content displayed in a dedicated Taskpane on demand. Users can also opt to display Topic Text Note content in second view beneath the video or a user specified web URL to display associated content to the video in a browser.

There is also a free viewer add-in available for MindManager 14, MindManager 15, MindManager 2016 and MindManager 2017 enabling non MAP for MindManager users to enjoy your YouTube Video Map creations.

Lees NU Alle Details van YouTube Video Topics

Bekijk  de  MAP 3 Overview Video

Of ga direct naar de MyMapsPlus of YouTube Video Segmentens met  onderstaande links:

Click to view MyMapsPlus segment

Click to view YouTube Video Topics segment

Goed nieuws voor MAC gebruikers: Versie 10.6.112 is beschikbaar – http://wp.me/p7LY0e-FM

Zoals altijd is deze nieuwe versie gratis voor MindManager for Mac gebruikers die al versie 10.x hebben.

Je kunt hem hier downloaden https://www.mindjet.com/mm-mac-dmg

Heb je een MindManager for MAC versie 8 of 9, dan kun je upgraden http://www.drielingh.nl/Mindmapping/?page_id=575

Alle anderen kunnen gewoon hier bestellen.
(voor single gebruikers…. maak gebruik van de Drielingh korting code (zie de gele button hiernaast)

Mindmanager 10 voor Mac functies:

De releasenotes van de laatste versie vind je hier: 

Mindmanager 10 voor Mac biedt veel tools voor projectmatig werken. Gebruik Mindmanager 10 voor:

Brainstormen: je kunt je ideeën opslaan en samenvoegen op een virtueel whiteboard. De mindmaps die je creëert zorgen voor een visueel model van je gedachten en informatie, waardoor je creativiteit een boost krijgt en je sneller verbanden kan leggen.

Plannen: samen werken is samen plannen. Met Mindmanager 10 zorg je er voor dat de projectplanning duidelijk is, waardoor iedereen hetzelfde beeld van de van de projectinvulling heeft en informatie eenvoudig gedeeld kan worden. Ook kun je makkelijk opdrachten en prioriteiten toekennen aan verschillende deelnemers of taken.

Projectuitvoering: de uitvoering van je project wordt goed ondersteunt met de management-tools in Mindmanager 10. Je kan bijvoorbeeld taken toekennen aan de deelnemers, communiceren via één platform en eenvoudig de voortgang controleren.

Met Mindmanager 10 voor Mac heb je een compleet softwarepakket, waarmee je kunt brainstormen, informatie organiseren en plannen. Maak mindmaps bij projecten, breng alle informatie samen op één plek, zodat iedereen in dezelfde structuur werkt. Zo worden data, creativiteit en ideeën optimaal benut.

Mindmanager 10 voor Mac heeft andere functies dan Mindmanager 2016 voor Windows. Klik hier voor de vergelijking.

Bijzondere kenmerken:

Voor sommige onderdelen heb je de volgende programma’s nodig:

• Microsoft Office Professional 2010, 2013 of2016 (32-bit and 64-bit)
• Microsoft Project 2010, 2013 of 2016 (32-bit and 64-bit)
• Adobe Acrobat, minimaal versie 9.2
• Adobe Flash, minimaal versie 10
• Internet

 

 

Wil je meehelpen om MindManager te verbeteren? – http://wp.me/p7LY0e-FA

We kregen dit verzoek van MindManager’s developers.

Heb je ideetjes of probleempunten? Dit is het moment om die kenbaar te maken. (geen garantie dat het direct wordt opgepikt 😉

Your opinion is important to us.

Our latest release: MindManager 2017; contains several important features and enhancements resulting from your responses to our survey last year.

Now is your chance to influence our upcoming MindManager releases. Please take this short survey so we can keep improving MindManager in the ways that matter most to you!

Feel free to pass this survey along to your english speaking customers.

Also we have an Enterprise survey that has some additional questions about SharePoint and Gantt Pro, if you or any of your customers prefer to take that one let me know.

https://www.surveymonkey.com/r/DC2PPNV

 

We zijn benieuwd.